mogelijkheden om links te verwerven

Linkbuilding mogelijkheden

Als je de basis van linkbuilding al kent, dan weet je het belang ervan.

Heb je een paar goede ideeën voor het opbouwen van links? We hebben er een paar, met voorbeelden van grote merken om te illustreren hoe elk kan werken.

Als u denkt over het gebruik van een CMS-plugin die automatisch een bepaald woord koppelt, telkens wanneer het op uw website voorkomt (zoals Wikipedia doet), zou ik willen voorstellen dat ik dit niet wil doen, tenzij u een relatief groot merk bent of als het volledig logisch is voor w site vanuit een UX-perspectief.

Ga alstublieft door al uw inhoud die eerder is gepubliceerd en als u meer gedetailleerde inhoud hebt geschreven over onderwerpen die u kort in uw berichten overbrengt, koppel dan in die context waar het zinvol is. Maar zorg ervoor dat je het constant uit een ankerperspectief mengt en niet automatisch doet.

Voorbeeld: Starbucks

Merknamen zijn niet de enige vermeldingen die koppelmogelijkheden vertegenwoordigen. Product- of service vermeldingen kunnen ook worden omgezet in relevante links.

Hier is een voorbeeld van een product vermelding dat ik zou nastreven als ik met Starbucks (ik niet) werkte voor hun S’mores Frappuccino:

Wat zijn de kosten van linkbuilding precies? Een van de beste manieren om natuurlijke, de moeite waardige links te verwerven, is onbeschreven vermeldingen. Online vermeldingen van uw bedrijf bieden legitieme marketingwaarde en vertegenwoordigen uitstekende link mogelijkheden.

Typisch, als een website bereid is om uw bedrijf te vermelden, zijn ze daar ook bereid om te linken. Dikwijls is alles wat nodig is om deze links te beveiligen, een aantal onderzoeken (meestal met een tool zoals Moz’s Fresh Web Explorer, Name of BuzzSumo’s nieuwe ontkoppelde vermeldingsfunctie) en overtreffende uitreiking.

Er zijn een paar verschillende soorten vermeldingen die kunnen leiden tot relevante links. Laten we eens kijken naar enkele voorbeelden van elk.

Voorbeeld: Loot Crate

Het merk van Loot Crate wordt tweemaal genoemd binnen een blogpost op Sticker Giant. Er zijn twee mogelijke opties voor Loot Crate om een ​​link terug te krijgen naar hun domein, waardoor deze melding wordt vermeld:

Contact Sticker Giant en verzoek om de eerste link te wijzigen (die momenteel naar de Facebook-pagina van Loot Crate wijst) om naar hun website te verwijzen. Een link naar de website van de onderneming is meer relevant voor lezers en meer waardevol voor SEO.
Vraag de tweede vermelding van het merk naar een link naar Loot Crate’s site.

Het is ook een waardevolle link mogelijkheid voor Loot Crate.

Het is opmerkelijk dat dit bericht een beetje ouder is, zodat het optimaal kan zijn om naar deze site te gaan tijdens het vakantieseizoen, wanneer dit bericht waarschijnlijk het meeste verkeer ontvangt. Er kan ook een gelegenheid zijn voor een deel van het partnerschap op dat moment.

Andere webmasters hebben links of resource pagina’s gemaakt, en dit zijn legitieme mogelijkheden om links te krijgen, zoals bijvoorbeeld kleding-heren.

Helaas is het niet zo makkelijk als alleen om een ​​link te vragen. Ik ga hieronder naar specifieke tactieken die u helpen om webmasters te vinden die u tevreden stellen voordat u dat vraagt, omdat dit veel kansen vergroot om een ​​link te krijgen.

In het algemeen richten we echter vooral op relevantie. Het is verleidelijk om gewoon te schieten voor de grote, gezaghebbende kansen, maar door dit te doen, loopt u in enkele valkuilen.

De eerste is dat u zich beperkt tot een kleinere perspectief, zodat u over het algemeen eindigt met minder links (in sommige lage kwaliteit niches kan dit u bij bijna niemand laten). Ten tweede, relevantie heeft een veel grotere impact in het algoritme dan vroeger. En ten derde, door meer relevante kansen te richten, heb je een grotere kans dat de webmasters ja zeggen.

Een groot deel van mijn tijd waar ik zoek naar links is door naar de linkprofielen van mijn concurrent te kijken. In hoofdzaak lift je mee op hun succes. Hoewel sommige links niet beschikbaar zijn (dat wil zeggen een willekeurige vermelding in een nieuwsbericht), kunnen anderen verstopte diamanten zijn (een hoge kwaliteit niche directory).

Ik stel voor om Ahrefs hiervoor te gebruiken. Zoek naar je concurrenten en exporteer hun backlinks naar een CSV. Doe dit voor al je concurrenten, zodat je al hun links op één plaats kunt krijgen (Excel). Dan kunt u ze sorteren op verschillende link metrics om de beste kansen te vinden.

Maar je hoeft niet te stoppen bij alleen directe concurrenten. U kunt ook kijken hoe indirecte concurrenten in uw verticale (dwz als u zaklampen verkoopt, een site die zaklampbatterijen verkoopt) of echt andere niche-relevante sites links krijgen.

Als u lokaal bent, kijk naar andere sites in uw geografische gebied. Als u e-commerce bent, kijk hoe andere e-commerce sites links krijgen naar dezelfde typen pagina’s waar u problemen mee hebt.

Als u zich inschrijft om lid te worden van een site, krijgt u een link in uw profiel. Nou, niet elke site. Sommige sites kunnen kwaliteitsverbindingen in uw profiel toestaan, terwijl anderen dat niet zullen doen. Sommigen zijn in het midden, zoals Twitter, die nofollow links geeft (links die geen link juice doorgeven).

U moet ook op zoek zijn naar niche relevante profiel mogelijkheden. Is er een prominente bedrijfsgemeenschap dat u via een profiel een link kunt krijgen? Als dat zo is, gaan deze gewoonlijk verder dan algemene kansen die voor elke website echt zinvol zouden zijn.

Als u mensen wilt koppelen aan u, maak het gemakkelijk voor hen. Maak HTML-ready-fragmenten die mensen rechtstreeks in hun inhoud kunnen koppelen om naar u te linken, omdat sommige linkers in uw community mogelijk niet te web savvy zijn. Ik stel voor om een ​​pagina ‘Link naar ons’ te maken of door een beetje JavaScript te gebruiken om het HTML aan het einde van elk artikel of bericht te genereren.

Opmerking: dit is misschien niet de beste optie op basis van de gemeenschap waar u zich bevindt. Bent u in de cement-nich? Dan is dit perfect. Spreek je over internetgerelateerde zaken? Dan is dit misschien niet uw beste insteek, omdat de meerderheid van uw publiek waarschijnlijk al weet hoe te linken.

Er zijn nog 20 andere tips beschikbaar gesteld op het Digivate blog. Het uitschakelen is enorm. Niet een link hoard zijn; Je gaat content creëren, dus gebruik het om met andere mensen te helpen. Ik ga meer in diepte onderaan met specifieke tactieken om uit te linken, maar in het algemeen heb je alleen iets te winnen als je ook naar buiten treedt.

Link acquisitie is moeilijk. Er zijn een aantal unieke uitdagingen in link building, die nog moeilijker worden gemaakt omdat de meeste SEO-programma’s slechts een klein deel van hun budget toewijzen om het anchorgebouw te bouwen.

Links zijn nog steeds niet gegarandeerd, ook als u ongelooflijke, geweldige inhoud hebt om te delen. Volgens een studie uitgevoerd door BuzzSumo en Moz:

Toen we naar een groter voorbeeld van 757.317 goed gedeelde berichten keken, vonden we dat meer dan 50% van deze posts nog steeds geen externe links hadden. Zo stelt (sic) voor, terwijl veel posten aandelen verwerven, vinden ze het veel moeilijker om links te verwerven.

Dus zelfs als uw inhoud populair is en een gezond aantal sociale aandelen bereikt, zijn de links verre van gegarandeerd.

Daarom is opzettelijke linkverwerving belangrijk. Het is onmogelijk om strategisch veilige links voor uw site te beveiligen – in feite heb je waarschijnlijk een aantal linkkansen die de moeite waard zijn om te volgen.

ook naar buiten linken

De enige keer dat ik niet zou voorstellen om uit te linken is als je in een hypercompetitieve industrie bent (dat wil zeggen gokken), waar je ook maar wat aan doet, linken naar iemand niet in de gaten komt in de toekomst. Maar ik zou zeggen dat minder dan 10% van de industrieën concurrerend genoeg zijn om dit te rechtvaardigen.

U heeft pagina’s en berichten op uw website, dus gebruik er het beste van. Interne links zijn enorm belangrijk voor linkbouw omdat u alles over hen kunt regelen, van de locatie op de pagina naar de ankertekst.

Als ik links voor Starbucks bouwde, kon ik een verslaggever of de siteredacteur bereiken en nagaan of ze bereid zouden zijn om naar de S’mores Frappuccino-pagina op Starbucks te linken, omdat het relevant en nuttig zou zijn voor lezers. Aangezien de S’mores Frappuccino een (heerlijke) seizoensgebonden drank is, is het het beste om te slaan terwijl het ijzer heet is.

Dikwijls hebben de nieuwsberichten zoals de bovenstaande link beleid in verband. Voordat ik uitkijk, controleer ik of er expliciete regels zijn vermeld.

Voorbeeld: Bodybuilding.com

Mentions van belangrijke medewerkers of anderen die met uw merk zijn verbonden, vertegenwoordigen ook koppelmogelijkheden. Bijvoorbeeld, Bodybuilding.com heeft veel leden die bekend zijn en autoriteit hebben in de fitness community – zoals Alex Silver-Fagan, die een Team Bodybuilding.com atleet is.

Alex is een prominente persoonlijke trainer en fitness model, en wordt vaak geïnterviewd over het internet. Als ik links voor Bodybuilding.com bouwde, zou ik naar wie GreenBlender beheert, kijken of ze bereid zouden zijn om Alex’s naam te koppelen in de blog post.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *